MiDoRi
Level 17 Pixelist
 
chip battle art
4th/17

 
heart magic 
66th Σ5.104

 
brain tech 
70th Σ5.328

 
chill 
40th Σ5.289

 
blow 
78th Σ4.940

 
winter pants 
84th Σ4.796

 
Teh Cavern of Mysteries
 
  55th/242   Σ25.458   Jan 27th 2017 10:22am
 
 

So, that's where pook hid all teh preshus formats from our eyes... Clever boi he must be!

I initially thought about drawing a classic 2D pixelart this time, but after i saw that this "category" got already pwnd so hard by really top tier entry, i changed my mind and decided to make another 3D scene (because i can't help i love Blender so much <3).
So yeah, here it is.

BTW, pulling off a convincing snow in 3D is a bitch, but i tried... Hope i'll do better next tiem tho

All nubz =)

WIP pikshurs:
wut

lmao

something

wtf

ayy

lmao


All geometry made from scratch
Some stock textures used (i.e. cave wall, adlib format symbol), others are Blender's procedural
Creative Commons License
50
18
2
13
37
 


previous entry
AugustusBlkheart - Resist


nextious entry
MiDoRi - Snow Ride
 
77379
Level 20 Chipist
post #77379 :: 2017.01.27 10:26am :: edit 2017.01.27 10:27am
  
  MiDoRi liēkd this
LoL great job again. Those crystals and shrooms give such an epic videogamey feel. Great job with the chip representation. My only question, is the logo supposed to be like a japanese flag or candy cane?? XD <3
*teh snow looks guuud
 
 
77385
Level 22 Chipist
post #77385 :: 2017.01.27 10:48am
  
  MiDoRi, th4 D34D and RazerBlue6 liēkd this
I love how you 3D-ified the formats!
take my 7s once voting comes along ok
 
 
77388
Level 17 Pixelist
post #77388 :: 2017.01.27 10:57am :: edit 2017.01.27 10:57am
If there's a touch i personally like about it, it's the fact that the foreground shrooms are out of focus, to keep the feeling of less detail-cluttered scene.
On the other hand i regret not showing them in all their glory at the same time, since they were fun to model :)
 
 
77390
Level 20 Chipist
post #77390 :: 2017.01.27 10:59am
  
  Jangler liēkd this
You liked my comment, and posted a comment yourself, but didn't answer my question.... smdh -_-
 
 
77391
Level 14 Chipist
post #77391 :: 2017.01.27 11:04am :: edit 2017.01.27 11:04am
  
  MiDoRi liēkd this
:o

Very nice 3D !!

:oooooo
 
 
77394
Level 17 Pixelist
post #77394 :: 2017.01.27 11:08am
  
  th4 D34D liēkd this
Ooops, sorry @ Teh D34D, lmao xD
Yeah, i had the candy cane in mind when i was thinking about texture for the title :)
 
 
77395
Level 27 Chipist
post #77395 :: 2017.01.27 11:24am
  
  MiDoRi liēkd this
as someone who has done virtually nil 3D compart, i am v impressed by this.

HOWEVER i thought you should know that at first glance i thought this scene was underwater
 
 
77397
Level 17 Pixelist
post #77397 :: 2017.01.27 11:36am
Oh, thanks for the input! Didn't notice it myself until now, so it's always good to know about other's perception of it... I bet the greenish-tinted lighting might be the culprit and gave it a bit underwatery mood. Also, the snow in the background should be brighter and more crispy, but as i already mentioned, i still succ at snowy things ;)
 
 
77398
Level 20 Chipist
post #77398 :: 2017.01.27 11:38am
  
  MiDoRi liēkd this
Yay! Candy cane was my initial guess. Also I had a similar reaction as Jangler with the underwater feel, but my brain quickly adjusted to the background. I think it looks ezactly like what you were going for.
 
 
77407
Level 21 Mixist
post #77407 :: 2017.01.27 1:12pm
  
  MiDoRi liēkd this
WHAT'S THAT MPT DOIN THERE, IT AIN'T SPRING YET
 
 
77408
Level 17 Pixelist
post #77408 :: 2017.01.27 1:20pm :: edit 2017.01.27 1:21pm
I couldn't resist recreating OMPT logo, it's just too pretty :3
(If anyone wants the polymesh of it, just let me know)
 
 
79694
Level 21 Chipist
m9m
post #79694 :: 2017.03.04 1:30am :: edit 2017.03.04 1:31am
  
  MiDoRi liēkd this
this begs the question: how many years of learning blender (and where too) were required? (i'd like to get into 3d modelling myself that's why i'm asking no hate kty)
 
 
79836
Level 17 Pixelist
post #79836 :: 2017.03.06 10:44am :: edit 2017.03.06 10:45am
  
  m9m liēkd this
Uhm, you might be surprised, but i don't have much background in 3D....

IIRC i started making things in Blender just for the sake of fun ~5 months ago, after switching from Wings 3D in which i've only made a couple of models to be imported into Blender for final rendering, because i was reluctant to learn Blender' UI and workflow (they feel convoluted only in the beginning. Really, later it starts to make a lot of sense).

That's pretty much it, if we count out some really random messings with Zmodeller somewhere in the 2002 (the thing GTA modders tend to use, which has such a shitty interface that Blender feels like a piece of cake to master in comparison, lol) and later, DeleD 3D

How i learn things... Hm, i tend to lookup what i need ad hoc, while working on something, and initially, to get the general feel of workflow in Blender i went for video tutorials, there are many very well done ones out there.

So, i'm nowhere near being a skilled artist, especially comparing myself with the wizards @Blenderartists.org.
I'll take your comment as a compliment tho <3
 
 

LOGIN or REGISTER to add your own comments!