Sintel
Level 21 Chipist
 
allgear
2nd/52

 
equinox 
6th Σ5.836

 
pervernality 
4th Σ5.944

 
germinations 
2nd Σ6.093

 
parturition 
5th Σ5.844

 
flowers in pants 
1st Σ6.108

 
🥪broccoli sandwiches🥪
 
  3rd/199   Σ29.826   Apr 12th 2018 8:23am
 
/player/EntryPlay/28046/
28046
 
For people with short attention spans.


I will give 300 boons to the first person to guess all the different time signatures in this.
razerek wins
Creative Commons License
237
39
36
17
36
 


previous entry
tennisers - nhbnt


nextious entry
gotoandplay - goodbye eris
 
98439
Level 26 Renderist
post #98439 :: 2018.04.12 9:58am
  
  MiDoRi, Slimeball and Sintel liēkd this
what are the lego blocks with numbers?
 
 
98440
Level 28 Renderist
post #98440 :: 2018.04.12 12:09pm
  
  Torowin and Sintel liēkd this
 
 
98448
Level 23 Chipist
post #98448 :: 2018.04.12 5:55pm :: edit 2018.04.12 6:11pm
  
  MiDoRi, anewuser and Sintel liēkd this
Okay, I'm rusty at timesigs, but

2:08 - 14/16 3+3+3+3+2

2:26 - 6/4 I think? 3+3

2:48: - 15/16 4+4+4+3

2:53 - is that one bar of 4/4? lol

(I'll add more when I feel like counting them)

btw if anyone wants to correct me/confirm this that'd be great i'm always trying to learn
 
 
98453
Level 21 Chipist
post #98453 :: 2018.04.13 2:50am
  
  Razerek liēkd this
You missed a few but I'm impressed that you got those correct! (pedantry about 14/16 vs 7/8 aside)
 
 
98463
Level 23 Chipist
post #98463 :: 2018.04.13 5:47pm :: edit 2018.04.13 5:59pm
  
  Torowin, anewuser, kleeder and Sintel liēkd this
Here is my updated list (which might have errors still)

0:00 - 4/4, with some syncopated parts
1:06 - 15/16 (4+4+4+3)
1:11 - 4/4
1:14 - 15/16 (4+4+4+3)
1:19 - 4/4
2:08 - 14/16 (3+3+3+3+2)
2:13 - 4/4
2:15 - 6/8 (4+4+2)
2:17 - 4/4
2:19 - 6/8 (4+4+2)
2:21 - 14/16 (4+4+4+2)
2:24 - 4/4
2:26 - 6/4 (3+3)
2:38 - 14/16 (3+3+3+3+2)
2:43 - 4/4
2:48 - 15/16 (4+4+4+3)
2:53 - 4/4
2:56 - 15/16 (4+4+4+3)
3:01 - 4/4
3:43 - 13/16 (4+3+4+2)
3:59 - 3/8 (3)
4:00 - 15/16 (3+3+3+3+3)
4:03 - 6/4 (4+2)
4:06 - 14/16 (3+3+3+3+2)
4:11 - 4/4

7 different time signatures and 25 changes total. Whew. The only ones I'm iffy on are 3/8 and the last 6/4. edit: 13/16 is suspicious as well that might actually just be 6/4
 
 
98464
Level 21 Chipist
post #98464 :: 2018.04.13 6:18pm :: edit 2018.04.13 6:20pm
  
  Flaminglog and Razerek liēkd this
2:19 is 5/4. but otherwise you are entirely correct. I will count this as a winner!

oh i forgot: the 3:59 is just 4/8.
 
 
98465
Level 23 Chipist
post #98465 :: 2018.04.13 6:28pm
  
  Sintel liēkd this
yay! thank you!!
 
 
98496
Level 8 Chipist
post #98496 :: 2018.04.15 6:17am
  
  mk7 and Sintel liēkd this
this is some good shit
 
 
98508
Level 22 Chipist
post #98508 :: 2018.04.16 3:50am :: edit 2018.04.16 3:50am
  
  Slimeball liēkd this
Lovely melodies and overall feeling, though I feel my attention span went half way lmao
 
 
99277
Level 23 Chipist
post #99277 :: 2018.05.08 10:51pm
  
  Sintel liēkd this
Man you are crazay sintel! Super stoked to hear something of such a high caliber in this compo, this is badical. Total 7 banger!
 
 
99622
Level 10 Chipist
post #99622 :: 2018.05.13 7:21am
  
  Sintel liēkd this
I don't like brocolli in my sandwiches but I like this song :)
 
 
100103
Level 20 Pixelist
post #100103 :: 2018.05.20 8:06am :: edit 2018.05.20 8:08am
  
  Razerek and Sintel liēkd this
How in the eff did i miss this

EDIT: Dat shred part tho shiet

EDIT 2: As someone who can't go beyond the concept of 2/2, 4/4, 3/4 and maybe 5/4 my brain has officially melted after reading Razerek's posts now i'm a no-brainer
 
 
100104
Level 23 Chipist
post #100104 :: 2018.05.20 8:07am
  
  Sintel liēkd this
Okay, holy shit, this is possibly one of the cleanest-sounding entries I've ever heard on this site.

The level of polish put into the sound design is palpable. Fantastic work!
 
 
100105
Level 20 Pixelist
post #100105 :: 2018.05.20 8:09am :: edit 2018.05.20 8:10am
  
  Sintel liēkd this
Also agree with Flaming, the mix is pure crystals (you might wanna check pumpuli's entries tho too, they're usually pretty polished mix-wise)
 
 
100270
Level 5 Playa
post #100270 :: 2018.05.22 2:13pm :: edit 2018.05.22 2:15pm
  
  Sintel liēkd this
Holy shit. More please, keep going. My short attention span likes this.
 
 
100314
Level 8 Criticist
post #100314 :: 2018.05.23 9:32pm
  
  Sintel liēkd this
Woah damn, all those different feels
 
 
102345
Level 13 Chipist
post #102345 :: 2018.07.23 6:08am
  
  Sintel liēkd this
my favorite part of this song is still the dvdvideosoft credit in the id3 tags
 
 

LOGIN or REGISTER to add your own comments!